Logo - Thimms Funktionel Træning

Fordele ved holdtræning: Øg motivationen, intensiteten, variationen og forebyg skader

Holdtræning er blevet en populær form for træning i de senere år, og det er ikke svært at se hvorfor. Det kan have mange fordele sammenlignet med at træne alene, såsom øget motivation, højere intensitet, variation i træningen, og forebyggelse af skader.

Voksende interesse for holdtræning

En af de største fordele ved holdtræning er motivationen. Når man træner sammen med andre, kan det være mere motiverende at holde fast i ens træningsplan, da man føler sig mere forpligtet til at møde op og yde ens bedste. Det kan også være mere sjovt at træne sammen med andre, da det kan gøre træningen mere social og mindre ensom.

Intensiteten i ens træning kan også øges med ved at træne sammen. Når man træner sammen med andre, kan man føle sig mere presset til at yde ens bedste og arbejde hårdere, da man ikke ønsker at føle sig “svag” i forhold til de andre.
Derfor er det ekstremt vigtigt med en struktureret træning der styres af kompetente trænere, som kan individualisere træningen, så det ikke kommer til at handle om, hvem der er løfter hurtigst og tungest. Men hvor træneren udfordrer den enkelte ud fra dennes forudsætninger, så succesen i stedet måles hos i den enkeltes udvikling.

KvindePower - holdtræning for kvinder.
Fordele ved holdtræning
KvindePower forløb i Aalborg

Holdtræning tilbyder også variation i ens træning. Når man træner alene, kan man nemt falde i rutine og gøre de samme øvelser over og over igen. Med kan man få inspiration til nye øvelser og træningsmetoder fra træneren og de andre deltagere.

Endelig kan holdtræning hjælpe med at forebygge skader. Når man træner alene, kan det være svært at vurdere, om ens teknik er korrekt, og det kan føre til skader. Derudover kan man få hjælp til at korrigere ens teknik, hvilket kan hjælpe med at forebygge skader.

Det er værd at bemærke, at holdtræning ikke er den bedste løsning for alle, og det er vigtigt at finde en form for træning, som man nyder og kan holde sig til. Men generelt har det at træne sammen vist sig, at være en effektiv og sjov måde at opnå og vedligeholde en god fysisk form på.

Holdtræning Aalborg

Hos Thimms Funktionel Træning kan du opleve et træningsfællesskab, hvor faglighed og sammenhold vægtes utroligt højt. Herunder kan du finde og læse meget mere om dit næste træningseventyr eller se mere lige her.

1. Bedre motivation og disciplin

Når man træner sammen med andre, kan det være lettere at holde motivationen og disciplinen oppe. Man kan støtte og motivere hinanden, samtidig med at man får en følelse af ansvar over for de andre i gruppen.

2. Varieret træning

Det kan også være en god måde at få varieret sin træning på. Ofte vil træneren have mange forskellige øvelser og aktiviteter på programmet, så man ikke keder sig med at lave de samme øvelser igen og igen.

3. Socialt samvær

Holdtræning kan også være en god mulighed for at møde nye mennesker og danne sociale relationer. Man kan få nye venner og støttegrupper, som man kan dele sine træningsmål og erfaringer med.

4. Fællesskab og konkurrence

Man kan også opleve fællesskab og konkurrence. Man kan samarbejde med de andre i gruppen om at nå fælles mål, og man kan også udfordre hinanden, og derved holde hinanden ved ilden.

Faciliteter - Sal 1

Om Thimms Funktionel Træning

THIMMS har siden 2017 stræbt efter at være et synonym for kvalitet – mest af alt livskvalitet…

Livskvalitet kan vi ikke definere for den enkelte, men vi ved at smerte og et manglende overskud i hverdagen kan være medvirkende faktor til en manglende livskvalitet.

Vi er et træningscenter som tilbyder træning for alle uanset træningsniveau; fra dem som har et meget lille kendskab til træning til sportsatleter som er blandt verdenseliten inden for deres sport.

I vores træner-team har vi samlet en kompetencepakke som vil kunne hjælpe dig mod den fremgang du ønsker, uanset dit behov. Derudover har vi tilknyttet vores dygtige samarbejdspartner Fysio-Menta.

Kontakt os og hør nærmere om hvad vi kan gøre for dig.

Kan du lide artiklen?

Del på Facebook
Del på Linkdin

Træningsplan for 
Power Camp

Junior 1

Uge 26, 28 og 30

Junior 2

Uge 27, 29 og 31